sakit itu kekuatan?
aku baru blk mtg, lame sgt x masuk mtg dlm keadaan lahirnya kekuatan
kekuatan baru dpt ka mujahid???
sdikit demi sdikit Allah mengatur cara untuk membantu hambaNYA membawa diri di dunia ini..




jika dulu aku sgt sukakan kehidupan berorganisasi..knp??born to be leader??nope..born 4 islam, to be muslim of cosz...
aku suka kn wat kje scare 'beramai2' sbb time tu aku tau kje dgn 1 minda kurg effisien berbanding dgn pelbagai minda...
ha, dari sini aku akan blaja, dptkn idea2 bernas dari kwn2 dan bergelak tawa same2, yela mane x seronok wat kje ramai2...
tp, nyata kemanisan wat kje ramai2 x trase sheikh, knp?
time seronok mmg bersama, sbb tu kl masuk mtg mesti pakat sheikh, ade PAKATAN tuk naikkn idea yg dh dibincang smata2 nk jage hati la, xnk gaduh2 dlm mtg n sbb nk cpt abes dll sbb la..
so, bile sesuatu mtg itu memerlukan perbahasan, penggunaan otak yg fully maximum, objektif akhir pasti x tercapai sbb dlm minda pk nk cpt, xnk latih minda mengkritik dan ade niat len dlm mtg, cth: msti backup idea kwn, kl x abes ar relationship kami..



tp sekarang, aku memahami slow2...
dari zaman jahiliah, skg aku phm bahasanya b4 masuk mtg benda yg paling penting kena semat mestilah:
1.berlapang dada
2.niat untuk membantu secara keseluruhan, bkn untuk tunjuk pandai @ sebb individu
3.fokus pada mtg dan percaya dgn keputusan akhir mtg

nape penting berlapang dada..
ha, 1st and forever kerana kl x berlapang dada pasti akan ade kecacatan..
cacat:
1.malas memberi pandangan
2.pandangn diri ja rasa betul
3.ckp2 belakang semasa meeting
4.emosi x terkawal dan idea tidak bernas
5.x tenang sheikh

yg kedua kl niat da slp, mmg ssh nk capai objektif scare keseluruhan sbb:
1.set minda pendapat org len msti x betul
2.pertahankan cdngn sendiri atas dasar individu
3.x tenang sheikh

lastly,fokus dan percaya pada keputusan akhir mtg..penting sbb:
1.idea ramai2 lbh bnyk dkonsider berbanding idea sorg
2.keberkatan Allah (sunnah nabi membuat keputusan scare syura)
3.grk kje fokus pada kptsn akhir mtg lbh cpt dan memenuhi kehendak keseluruhan ahli mtg..
4.tiada sakit dihati

sakit itu penawar kekuatan..
kwn2, sbenarnya dlm perkongsian rngkas aku ni,
aku nk tekankan semula sakit itu adalah penwar pada kekuatan
jgn lah jdkn sakit kita ini sbg satu halangn,
kita harus ingt, Allah sentiasa menguji iman kita smpai thp mane hanye melalui ujian2 NYA pada hambaNYA
ayuh la pelajari sesuatu dari sakit itu
moga ia menjadi penawar pada kekuatan kita...