assalamualaikum w.b.t.

terdetik untuk saya menulis sedikit walaupun dalam keadaan sibuk sedikit (berbanding dengan orang lain, mereka lebih sibuk).
semalam merupakan hari yang begitu tenang bagi saya kerana sempat saya berusrah dengan seorang sahabat, mior sepanjang 1/2 hari dalam kereta dan di kedai makan. jauh sungguh kami berjalan semalam. dalam kesibukan yang sedang melanda ini, sejak akhir-akhir ini saya dapat merasai kembali ukhwah seperti sebelum graduasi dulu.
balik dari usrah, senja hampir tiba. saya melayari internet dan komputer sepanjang waktu maghrib-isyak di blk postgrade satu universiti. dalam keadaan tenang dan harmoni itu, tiba-tiba semua bertukar kepada terkejut dan geram, kalau boleh dan diberi kekuatan, diberi kesempatan, hendak sahaja saya face to face dengan 'penulis' satu 'artikel', ya saya kenal benar 'penulis2' yang terlibat dalam artikel tersebut.
orangnya memang aktif dalam aktiviti2 masyarakat, kadang2 personaliti diri mereka menunjukkan mereka seorang pembawa islam yang kuat. saya pernah dengar dari mulut mereka, mereka melaungkan sekuat2nya ingin menentang yahudi laknatullah dan tidak setuju dengan penyerangan yahudi laknatullah terhadap umat islam di palestin. ok, bagi saya itu merupakan semangat yang bagus dan dialu-alukan, lagi ramai yang menentang yahudi laknatullah, insyaAllah lagi kuat umat islam di kemudian hari.
tetapii terdetik marah di hati saya, keluar dari mulut kata menentang, tapi yang selalu masuk ikut mulut itu pun barang2 yahudi laknatullah, apa cerita? masakan tidak tahu barang2 yang memberi manfaat pada yahudi laknatullah, internet kt tempat mereka laju, x de web2 filter pada web yang memaparkan list barangan yahudi laknatullah.
elak lah dari bersubahat dengan yahudi laknatullah. antara cara2 yang dikatakan bersubahat adlah dengan membeli barangan yang memberi sumbangan kepda yahudi laknatullah, membuka lubang2 untuk barangan yang memberi manfaat kepada yahudi laknatullah masuk adalah dosa lebih besar kerana dari situ, orang2 lain yang mungkin tidak tahu akan terjebak untuk membeli share dalam saham yahudi laknatullah.
marilah kita sama2 doakan mudah2an mereka yang terlibat dengan perancangan ini terbuka hati dan sedar bahawa saham2 yang mereka beli itu membuka lubang2 dosa yang sangat besar.
di sini saya sertakan list barangan yang perlu kita tahu dan mahu untuk boikot.





|SUMBER|